söndag 31 juli 2011

Pompeja av Märta-Lena Bjerhagen för Borås Cotton




Var på loppis och hittade 2 gardinlängder. De var "dyra" i mina ögon men så älskvärda. Fick direkt känslan av att det var ett tyg från Finland eller Borås.

När jag kom hem satte jag mig och rev upp stadkanten och blev så lycklig då jag haft rätt. Det var "Pompeja" av Märta-Lena Bjerhagen för Borås Cotton. Inser att jag sett det på bloggar och Tradera. Priset jag betalat för längderna blev genast omvandlat till fyndpris!!!

Jag har sökt på nätet men inte hittat någon vidare information om designern eller tyget. Troligt 70-tal???

Tyget finns i flera färgställningar. Jag har sprättat sömsmånerna och efter en tur i tvättmaskinen ska det bli kuddar till soffan. Jag hoppas att det blir lite tyg över för nåt annat projekt.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis till Pompejan! Jag har själv fallit pladask för ett par gardinlängder i den brun/orangea varianten. De ligger och väntar på att jag ska bestämma mig för om jag ska göra nåt av dem, dvs klippa i dem ..... Och i så fall vad?

Lycka till med dina!
/Cilla Citron

ria-ra sa...

Kuddar, väska, kjol-finns nog för många alternativ nästan!!!

Anonym sa...

Underbara Pompeja! Som jag letar å söker för att få fylla på i min skattkista :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...