söndag 26 juni 2011

Haklapp alá 70-tal






Jag har sytt haklappar efter min mors mönster, dvs jag kopierade mina gamla 70-tals frottélappar. Otroligt roligt var det att sy dem. Lilla O har fått 2 av denna frotté och 1 som jag satte etikett på. Jag har valt att inte sätta plastadfrotté på baksidan då jag tycker det räcker alldeles utmärkt med 1 lager frotté som "spillstopp".

Tanken är att sy upp ett lager med olika produkter-inte bara haklappar. Jag har nämligen bestämt mig för att sälja på en julmarknad! Men om någon ramlar in här och blir sugen på en 70-tals haklapp är det bara att maila.

Jag tycker att det är extremt svårt att sätta pris på sina alster. Å ena sidan är det loppistyger som ibland är billiga men jag har å andra sidan lagt tid på att hitta dem. Sedan kan man ju börja räkna timpeng på själva sytiden...då går man ju rent krasst back men det är ju en hobby så det bekymmrar mig inte.

Snälla, ha överseende med den "dammfria soffan"...är småbarnsförälder och automatiskt tjuffe!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...