torsdag 11 augusti 2011

Kuddar av Pompeja


Nu har jag äntligen sytt 2 underbara kuddar av Pompeja. Kuddarna blev 50*50 cm och stängs med 3 klädda knappar.


Det är lite pilligt i början att klä knapparna men då du fått till det blir det både snyggt och enkelt. Jag tvärställde knapphålen men kommer att sy dem längs med kanten nästa gång så blir knäppningen lite "tajtare" och kan inte glida i sidled.

Och så ett användartest-lilla R tyckte att det var en "jätteskön" kudde och paxade den direkt!!!

Om det finns intresse av det kan jag göra en utförligare beskrivning av hur kuddfodralet sys.

2 kommentarer:

Linda sa...

Så klart vi vill läsa din beskrivning av hur man syr kuddfodralen! Jag har ju inte samma snygga tyg - men jag kan nog hitta några andra snygga tyger i förrådet :-)

ria-ra sa...

Klart jag ska göra en beskrivning!
Den kommer inom kort =).

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...