onsdag 31 augusti 2011

Härliga nyheter


Först till ett hemmahosfynd. Min kära mor hade en längd av "Fågelsträck" design Anna-Greta Söderlund för Almedahls. Det står även Skyttelvägen handtryck på den berömda stadkanten. Detta är ren kärlek =).


Det bredrandiga tyget har syster I hittat åt mig och det blommiga är ett till fynd ur mors gömmor.


Och så lite loppisfynd. Detta var det göttaste ur 2 kassar med tyger och barnböcker. Vet snart inte var jag ska förvara allt...men boken om applikation med broderier satt som en smäck. Precis det vill jag göra i vinter-brodera med små tyglappar.


Spara godaste pralinen till sist: Jag ska stå på marknad! Kom till Kulturmarknad - Öst på stan och shoppaloss den 17 september!

Bilden är från min lilla kaos hörna. Värre lär det bli då jag får sy som ett skållat troll för att ha med mig lite saker till marten som det heter i Värmland.

2 kommentarer:

Y sa...

åh vilket underbart tyg! med alla fåglar

ria-ra sa...

Ja visst är det! En av mina favvisar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...