tisdag 12 juli 2011

Söt som socker














Tyget är sött som socker och har legat till sig sedan 2009!! Ett sånt däringa tyg som man inte vill sätta saxen i. Lite kuriosa är att Småfolk använt detta tryck i sin kollektion i vintras-de har goooood smak.

Det blev mitt i prick att sy en socker söt väska till socker söta storasyster S. Med Ipod-ficka inuti, myntficka på baksidan och både dragkedja samt "flärp" med tryckknapp så bör den kunna hålla allt på plats.

Väskan är fodrad med svart bomullstyg och stärkt med tjockt vliseline och kantad med skråband-25 mm bredd. Jag har förstärkt axelremmen med annnorak snodd inuti men tror inte att det skulle behövts. Pimpat lite med fint zigzag-band.

Allt blev inte perfekt, med lilla O hängandes på armen är det svårt att vara flink. Men jag ska inte vara så ängslig-väskan blev super och jag ska definitivt sy vidare på denna modell som är helt min igen idé!

1 kommentar:

Anonym sa...

Världens finaste väska!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...