lördag 18 juni 2011

Lekstugan 2.0









Lekstugan har skrikit efter att få en ansiktslyftning. Den är usrprungligen från 70-talet och jag har slitit förra sommarn med att måla all gammal furu vit invändigt. Sedan tog det stopp-då.

Med en gammal madrass och lite markisväv så blev det en fin dyna på den väggfasta bänken. Sedan letade jag och lillla R reda på 2 ramar samt en del av en sliten bok och satte upp 2 tavlor, till höger om soffbänken.

Med 2 gammla kuddar och cerisrosa ullgarn blev det nåt mjukt att mysa med. Jag ska fixa fler kuddar...

Det grönrandiga tyget är köpt på loppis och var i orginal en gardinuppsättning. Så det gick fort att fixa söta gardiner med hjälp av "curtin wire" vet inte vad de kallas på svenska.

Sista bilden är på stolarna och bordet som ska bli vita respektive grönt innan sommaren är slut.

Roligt är det, lilla R är supernöjd och vi ska bygga ett kök och sätta upp en bokhylla också. Jag tror att jag lever ut det jag inte fick då jag aldrig hade turen att få ett litet hus. Återkommer med mer bilder vad det lider.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...